Ett sagolikt äventyr...


Bilderna som följer är från store-mosse naturreservat. Jag och min väninna var där den 23-25 augusti. Vi lånade mammas husvagn och fick 2 underbara dagar. Tack mamma för du gjorde denna resa möjlig. Jag älskar dej:)









Första kvällen var underbar. Vi tillbringade kvällen i fågeltornet. Utsikten var oslagbar i solnedgången. Samtidigt kom månen fram:)







...vad är väl en bal på slottet??





Så va det dax att käka lite;) Vi stannade till vid en av rast-stugorna och dukade upp vår matsäck:)














Djurlivet var lika aktivt som oss... ;)

Trots min spindelfobi va detta ett tillfälle att testa mitt nya objektiv!!

Det va helt otroligt att se hur spindeln jobbade i blåsten för att kunna behålla en trollslända som fastnat i nätet! 

MIDDAG!!

Kärlek på mossen ;)


Det mesta av spångarna va jättefina:) Måste säg att det samtidigt va lite läskigt att veta att man oftast gick över bottenlös grund...:s




Såå vackert...

Experimentering...



Hihihi :)

Tror att jag fått ihop bilderna med dagarna rätt ;) Kostsamt att bli äldre :)Söndags morgonen...















Här blev det tid att besöka en gammal torvmosse :)



Vi hade fantastiskt väder hela trippen :) Klar-blå himmel med en massa fågelläten, kända och okända som följeslagare...







...så va det dax för paus :)...


Rast platserna va jättefina :) I denna stugan skrev min res-kamrat en hälsning från oss i gästboken :)

...hon tog självklart en bild på mej med ;)



På denna strapatsen var det väldigt blandad terräng. I skogs-biten fann jag dessa vackert dansande träden ;)


Tjuvstart på svampensdag som inträffade helgen efter vårt äventyr.


...ut från skogen och upp på spångar igen...



Läskigt stort.. mitt ute på denna del av mossen hörde vi ett bisvärms-liknande ljud. Det lät kanske mer som en last bil på motorvägen. Vi stannade upp och tittade på varann, motorväg? Här??!! Vi fick se hur en virvelvind svepte över mossen... Ljudet var helt fantastiskt men stå på en spång mitt ute i det bottenlösa när det blåste förbi.... Hihihi... Jag blev så rädd att jag la mej ner på brädorna... Hihihi, den bjöd jag på Kela!!

Dessa öppna lerhålen var läskiga. Kela kastade i sin nektarinkärna och den bara försvann... Ett snedsteg... :s



...något trött nu men full av fantastiska intryck...





...finns det hjärterum finns det stjärterum...

Så tebax te bilen och resa hem...

Tack för denna resan och detta äventyret gumman ;) Tack älskade lilla mamma för möjligheten att kunna stanna hela helgen PUSSPUSS






















Kommentarer:

1 Heléne A:

Fantastiska bilder! =)
Hälsningar
Heléne

Svar: Tack :) Va kul att du kikade in//Johanna
johannakrants.blogg.se

Kommentera här: