Lillan och jag på Lanzarote

 
Hej äntligen är jag klar med bild-sållningen från när jag och lillan var på Lanzarote. Den 4/1-2013. Vi blev ner skjutsade av min älskade pappa och mamma <3 Varken jag eller lillan hade flugit eller för den delen varit utomlands innan... Men det gick kalasfint <3 Nu över till bilderna :)
 
 
 
 
 
 
Shit va nerviga vi var nu :s
 
 
SÅÅ JÄDRANS COOOLT VA DE!! Det tas alltid för givet att vi vuxna ska vara stöttande till barnen, här var det lillan som sa: "Andas mamma det blir bra". <3 Snäckan
 
 
 
 
 
Vi var saliga över att få se soluppgången från denna höjden :)
 
 
 
Vilken otrolig känsla....
 
 
 
 
Mäktigt att se jorden på avstånd :) De vita strecken på bergsåsarna var vindkraftverk!! 
 
 
Otroliga vyer att se häruppifrån!
 
 
Väl framme fick vi nyckel i receptionen och vår lägenhet låg på andra våningen :) 2 rum och kök ingick.
 
 
Vårat rumsnummer. Vi bodde i den gamla delen av Puerto del Carmen, lägenhetshotellet hette Balcon del mar.
 
 
 
 
 
...om det ändå var så välstädat i garderoben hemma :(
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Myse....
 
 
...pys <3
 
 
 
Här bodde vi.
 
 
Underbara solnedgångar och soluppgångar fick vi se.
 
 
Poolen...
 
 
 
 
Badade och solade gjorde vi till max!!
 
 
Öhhh, ska nog ha baddräkt nästa gång ;) hihihi STÖRTSKÖN bild hjärtat! Mamsi loves <3
 
 
Ojdå, en liten badkruka tror jag allt...
 
 
 
 
 
Åja halva ungen doppad i allafall :)
 
 
 
 
Food-tajm på terrassen.
 
 
<3<3<3
 
 
I väntan på utflykten till vulkanerna!!
 
 
Lanzarote är en vulkan ö. Vi gjorde en utflykt runt på ön och det var as spännande och intressant.
 
 
 
 
 
 
Ett verkligen kargt landskap men ack såå underbart vackert <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi fick veta att det är svårt att odla så det ser ut så här där de odlar. Principen är som våra sålådor vi sätter i trädgården.
 
 
 
 
 
 
Här ligger hela Lanzarotes salt lager!! Coolt!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Väl högt uppe på en gammal vulkan fick vi vara med om diverse experiment. Här höll de lite torrt gräs över ett grävt hål osäker på hur djupt hålet var men efter en liten stund började det brinna av värmen som kom upp ur hålet. 
 
 
Nästa grej var att mannen släppte ner lite vatten i ett 25 m djupt hål och vi fick alla räkna till 3 sen sa det bara WOFF och vattnet bara ångade tillbaka upp med en jäkla fart!!
 
 
 
 
GRYMMISH!! Tyckte lillan! (jag med såklart)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fantastiskt att se detta landskap som bildats av lava!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi fick se lite av varje vad gäller hus, miljö och byar.
 
 
Vi hamnade på ett museum också. Det var skithäftigt att se hur de levt på ön. När man har allt serverat, så som vi har i Sverige, är det lätt att man tar vardagen för given. Det var en fantastisk kulturell uppenbarelse med museèt :) Även min lilla 14-åring var helt såld och fascinerad.
 
 
 
 
 
 
 
 
Tuffing!
 
 
 
 
 
 
 
I`ve got camel-toes...;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här ska vi på marknad :) Jag köpte mig ett armband med elefant berlocker på <3<3
 
 
 
Det blev present till vår älskade Rodge här med! (pusspuss)
 
 
 
 
 
 
Ascoolt att både se och höra vattnets kraft när det dundrade in och runt i grottan!
 
 
 
 
 
 
Kul att se hur växtligheten börjar hitta tillbaka i detta fantastiska lavalandskap.
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var en annorlunda strand här. Det var som en småstensstrand och man sjönk ner ca 5 cm varje steg man tog :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
FEGIS!!!
 
 
 
 
 
Vilopaus :) det var jättejobbigt att gå uppför, även för en tränad kvinna som mej ;)
 
 
 
 
Även om det skiljde mycket på Sverige och Lanzarote så hade de FAKTISKT poliser.
 
 
Byarna hade nästan bara vita hus, det som skiljde dem åt var färgen på detaljer som lyktstolpar och fönsterbågar. Det tyckte jag var häftigt och jag tycker vi ska ha det i Sverige också.
 
 
 
 
 
 
 
Tack vare vår allergi fick Lillan och jag stå och titta på!! :( Skittrist.
 
 
 
Riktigt vackra djur i allafall :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Perfekt ställe för mej som är så rädd för insekter ;) Här fanns knappt några alls :)
 
 
Ehh...Okej, skulle nog kolla varför den inte funkade och så funkade den tydligen ;)
 
 
Denna bilden får mej att längta till den 17 december!!! Då vi alla 3 tjejer sticker igen :) CILLA ska hänga med denna gången. WOHOO!!!
 
 
 
 
 
 
 
Cornelia då! Mamma har ju lärt dej att man bara får räcka ut tungan hos doktorn ;)
 
 
Såja, duktig du va nu ;)
 
 
 
 
 
Vinketivink babe <3
 
 
Ingen av oss badade i havet en endaste gång! Inte för att det var kallt utan för vad som fanns i vattnet :)
 
 
 
 
 
 
Innan din kamera fick kortslutning Cilla:) F`låt...
 
 
 
 
 
Vilken härlig tid vi hade här...
 
 
<3
 
 
 
 
 
 
 
Högt upp till vänster, i det vita myllret, bodde vi :)
 
 
 
 
 
 
 
Vackra Lanzarote...
 
 
Helt klart coolare och färggladare fiskar än här hemma!
 
 
I det vilda då! Det är inte akvariefiskar ;)
 
 
Det ligger en trappa på berget. Den gick vi uppför när vi skulle hem!! Kämpigt.
 
 
TRAPPAN.....PUH...
 
 
Ren slump att vi såg en båt med Esmeraldas namn på :) Vila i frid min lilla...
 
 
 
 
Som sagt inte mycket kryp här :) De som fanns var värda att fotas ;)
 
 
 
Väldigt mysiga och arrangerade trädgårdar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Noga med lite snacks pauser ;) det blev långa promenader :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det som ser ut som knoppar på grenarna är KOTTAR! Hi hi hi, trodde bara det fanns palmer i så varma torra länder.
 
 
 
Lillan gick och gjorde lite flätor hos en tjej här, så fint :)
 
 
Shit asså vilken kväll, det fullständigt brann på himlen!!
 
 
 
Nu har resan nått sin ände och vi ska hem...
 
 
SWEDEN HERE I COME!!!
 
 
 
 
Tack till personalen på fritidsresor för all service under vår vistelse <3 
 
 
 
 
Tack för en FANTASTISK VECKA mitt hjärtegryn <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som jag skrev innan så bär det av till Teneriffa den 17 december :) Denna gången får jag en vecka med båda mina älskade töser <3 <3
På återseende.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: